mY very-very Bigday


emMMm..hari nih AKu masuk opis sebagaI puan Maliana..
sebelUm ni..cIk Maliana..hehhe..senyUmmmmm maLIana..
rase mcm x percaya..diriku ini dah menjadi milik orang lain..

banyak sangat ranjau2 aku nak kawen nih..
aku pon pelik..nape la aku nih xbz mcm org nak kawen..biase jee..
sampai sume org pon pelik..
YG penting..pembaharuan aku buat be4 menempuh alam perkahwinan..
1st time dalam hidup..aKu buaT teknIk rebondingggggg...+ facial treatment!!!!
hehehe..ni sume adalah paksaan dari geng2 bukit depU yang disayangi selaLU..
aku buat sume nih dalam mase 2/3 hari be4 aku cuti kawen..

actually..pada mulanya kitorang rancang nak akad nikah pd 5hbdis08..after asar.
tapi perkahwinan kami terpakse ditunda ke 6dis 2008..ari sabtu be4 majlis besar..decide nak akad nikah pukul 11pagi..kne tukar gak sbb skang ni musim ujan..ujan yg sgt2 la lebaT..

So,acara pertama..mlm jumaat tuh..parents buat majlis khatam quran..4 org adik beradik sekaligus.aku ,nurul,lan dan zuwan..

6DIs 2008
hari nih merupakan tarikh keramat bagi aku dan future husband,shukri oThman..
parent aku sgt la ssh ati,,sbb pagfi tuh hujan lebat sangat!!!sampai gelap dunIa rase..aku ingat kan cuaca ok..sbb sehari sebelum majlis,,cuaca baik sgt..panas!!
tuptup!!!pagi tuhh hujann lebat..tapi..bagi menyedapkan hati..cube memujuk hatI..HUjan rahmaaT...sume nih kehendak Yang Maha Kuasa ..kite x mampu nak buat ape2..sekadar mampu bedoa..pohon semoge majlis ok..
tapi..aku mmg sdh sgt tgk jiran2 bertungkus lumus dalam hujan..kesian kat mak,ayah aku..berhujan..
ayah paling bz..kesana kemari..mmg sedih tengok!!
adik2 aku pon same..adik2 laki..masing2 tolong ape yg patut..
disebabkan hujan yang lebat sgt,,asap penuh dalam umah aku..sampai x merah2 mate aku..berair..xtahan ngan asap..
aku duk pk,,mcmane aku nak makeup..mcm amne nanti pihak laki datang!!ntahh laaa..taKOt sangat Pk..
Dalam kol 10am,,juru makeup sampai..aku terpakse makeup umah jiran sbb asap banyak sgt..mase tuh dah agk lewat sebenarnya..
tengah makeup..adik bgth,,pihak lakiu ngan tok kadi da sampai kat surau..uwa!!
gabra sgT rasenyer..sbb xsiap make up pon lagih...
disebabkan jiran panggil banyak kali dahh..jurumekap tuh mekap simple je..lagipon utk akad nikah jee...



keadaaN hujann di suraU..



saMpai je kat surau..sgt la ramai org kat surau..menunggu aku...
tak sampai setengah jam..aKU sah menjadI milik Shukri Othman..
aBG,,,alhamdulillah..sume ok..nana dah jD milik abg sepenuhnya =)


nih gamBo mase akaD nikah





afters elesai majlis akad nikah..ujan still lebat..aku balik umah n makeup utk majlis sanding..
aku makeup kat umah jiran lagih..sbb nurul ,adik aku bgth still banyak asap dalam umahh..
kesian kat tetamu dalam umah aku..sbb asdap..sampai x leh nak bukak matee..
ujan still lebat,,yang tragisnya..pihak laki berarak dalam ujan lebat..sian kan??
sian abg..huihuuuhuhuhu...


hanTaran...

PIhaK PoMPUAN



PIHAK LELAKI


Bila pengantin lelaki sampai..akU sambUt..
naik je umah aku..wahhhhhhhhhh!!!!!!!!!!asap byk gilee!!
mmg sume org menagisss..menagis sbb pedih maTee..aku masuk je umahh..terus ngalir airmate..pedih gleee..da la mate x tahan ngan asap!!!
mmg habisss laaaa...bUlu mate palsU da jatUhh..hahahhaha..
sampai sume org kate..ni 1st time kat majlis kaeen..sume org nangis termnasuk pengantin..hehehhe
geng2 cameraman pon ckp bnde yg same..hasrol pon same..nak buat mcmnae..cuaca x ok..angin xde..tuh yg jd mcm niHhh...
mase acara bergambar pon..duk pegang tisu jeee..sbb mate nih asyik kuar airmate jeee..
aku rase mate aku yg paling kroniKKkk..

bile dah petang..br ok sket..asap pon da kurang..
rase cam hepi sgT..hari ni ha
hari yg paling bertuah buat aKU...
wpon dalam ujan..ramai sgt kengkawan yg dtg..especially kawan2 ptpl..xptpl pon ramaii..
terharu sgt..wpOn dalam ujann..dtg jugakk...kjawan2 ukm..yani,jun ,eta ngan duan..wpon ida xtgersampai umah aku..sbb banjir kat bukit besi..ida sampai gak umah aku dipagi rayer..thannxx alot kengkawaannn..mmUahhhhss..
thanxx to adeqshima n familY..wpon x sampai kat majlis akak,,akak dah cukup hepi..dorang terpakse patah balik sbb banjir..kesian kan??huuhuhu...

tq very much to all geng2 bukIt,,DTMP yang baik,,xpTpl,kaknani,kaklinda..geng2 ptpl..
sue ngan serOl..tq to sero sbb adri apgi die dtg sampai la petang..ssh nak cr kawan yang baikhati cam die..wpon kadang2 bongek sket...
tq to Nor jugakk,,sbb dtg mase akad nikah aku...thanxx..nanti ko akwen..aku g ngan suami ekkk....
terharu lagIkk.kakCik ,reang,hajar..sume sedihhh..kakcik siap nagis lagi mase bersalam ngan aku..sbb aku dah xde kat bukit dePU..reang dah nangis awal2 lagikk..mase kat umah sewa lagIhh..gneg2 bukit depU nIh...mmG verY stroNg relationshIppp..mmg sedeh sbenarnya berpoisah ngan dorang..huuuhuhuhuh
















* mane2 yang x termasuk dlm blOg nIHh..maksUDnya..gamBO xde ngan saya ekk..jgn kecIK ati,k *



10Dis 2008

Majlis sambUT menntu umah suami kat teluk pasu,manir
xtau da nak luas ape..
enjOy da picturesss....

















THANX A LOT PADA SUME YANG MEMERIAHKAN MAJLIS..
TQ TO MY PARENTS, MAK AYAH..
ADIK2..LAN,ZARO,ZUWAN, NURUL,SYIKIN, ZURA..
PADA SEDARA2 YANG DATANG DR DEKAT DAN JAUH..
KENGKAWAN SUME..UKM,PTPL, XPTPL..X-MATRIX..KAWAN AkU NGAN KWN SUAMI..
DAN PADA SUMEEEE..TQ VERY MUCHH..
DOAKAN KAMI..
SEMOGA AKU BOLEH MENJADI ISTERI, SAHABAT YANG BAIK PD SUAMI,
ANAK YANG BAIK..MENANTU YANG BAIK..
ANAK SDARA YANG BAIK..
AMIN....

4 comments:

  1. Kak Na yang telah menjadi milik BOBO... Congratulations laa....majlis telah berjalan dengan lancar... bakper skema ngat ayat diera... huhuhuhuhu
    Kak Na, Bobo napok kiut ngat pakai baju melayu... comey sangat... suh laa dier pakai baju melayu sokmo... muahahahhah... kiut laa....
    kak na... igt yer... awak tu da jadi bini orang tau....

    ReplyDelete
  2. hahahha..tq dira..
    alhamdulillah.sume dah selamat..
    kiut??kiut ke ??
    hahaha..
    ok.ok..pasni die mai keje pon paka baju melayu..mst puan terkejut..heheh...sbb pelikk!!

    ReplyDelete
  3. Kak Na, 100000 apologies. tak dpt hadir, banjir. huuhhuhuhuhu...


    Hadiah ni caner? saya pos je lah, aci tak?

    Dah la kad kawen yg akak hantar kene reject. huhuhu... Pastu ingt kenduri kat umah bobo hari sabtu, rupenye hari saya bekerja. sgt tak dpt hadir. huhuhu...

    all the best in life kak :)
    Love u

    ReplyDelete
  4. emm..xpe la dd..
    akak paham..sbb arituh mmg ujan lebat yang amat sgt!!!
    kalau dtg pon..mst trepakse patah balik sbb mmg xleh lalu.kawan akak dr temerloh pon trpakse patah balik..sbb banjiR..
    adiahh ??hehhehe..menarikk..pos laaa =)

    ReplyDelete