I'm BF mom

Cerite hari ni.. Hari ni nak becerite n update mengenai BresTfeeding.. Da lame nak masukkan gambo2 sal BF ni..tapi sgt la xbkesempatan.hiKhikk.. Mcm yg da aku hebah2kan sbeleum ni.aku mmg niaT nak BF myson..kalau leh biar la sampai myson mencapai umur 2years.insyaALLAH..kalau aku diberi peluang.. Aku cube untUk mengikuT ape yang telah digariskan dalam Al-Quran,

“Para ibu hendaklah menyusukan anak-anaknya selama dua tahun penuh, iaitu bagi yang ingin menyempurnakan penyusuan itu” – surah Al-Baqarah, ayat 233

Sampai sekarang..dalam hati ni selalu je ade perasaan takut n berdebar-debar.takut tetibe susu xde..berkurang..sbb rase cam rugi sgt kalau x BF.melainkan kalau para ibu ade other problem yg menyukarkan proses ini.. Pada aku,,selagi boleh menyusu,selagi susu ade,,BF laa yg paling Utama..susu Ibu yg the best! Lagipon..kalau BF bb ni dapat eratkan hub ngan ank.dapat bercakap-cakap ngan lebih dekat lagi ngan ank.esP mase bgn susukan ank every nite..every 2hrs..everyday n everynite.. wpon mcm sush,,ye la..tambah ngan nganTuk..tapi mmg besh.sbb leh bcakap-cakap.usap kepala ank ms die duk menyusu..walau dalam kedaan mamai2 lagi...!!!InteresTing..GREAT xperience!


Ni pum yang aku gune kat opis..electric BrestPump =)

After pump kat opis..simpan dalam cooler bag nii..

Ni hasil yang aku Tinggalkan untuk Rifqy. Bekalan sampingan ade lagi..
bagi dalam 6 oz lagi..tapi letak lam bekas dadih je la..
tapi skang ni..anak mama minum byk susu sket..1 botol penuh = 5oz
yG sedey..bg gak sampingan susu formula anMum..kat umah umie..
Takut2 emergency xcukup susu utk rifqy.
tapi stakat ni..alhamdulillah..cUkup lagi.. n susu anmUm itu..masih lagi x terbuke ..yeahh!!yeahh!!!


Anak mama yang sGt nyenyak tido..mmuahhxxxx..



2 comments:

  1. Biodex ada cara nk tambah susu. Minum supreme diet, susu Igc, dan bio collagen. Insyaallah, ape yg kite makan tu, baby akan dapat. ramai dah try, baby sihat, dan jarang demam. cubalah :)

    ReplyDelete
  2. oo..dd..maksudnya minum susu tu boleh menambahkan our brest milk ekk??
    how much ??

    ReplyDelete