Astaqfirullah Hal 'azim

Ya allah..sedeh sangat!!
Me dapat tahu ikut FB..ade budak 2years koma after jatuh dari Eskalator kat Maidin Mall,kuala TRg!
Ya allah..kesian kan??mmg menanges bace entry kat bawak nih..
Menceritakan pasal kejadian tuh..Budak kecik yang tak berdosa..
Tuhan..Lindungi laa anak kecik itu!
Ya ALLAH,peliharakanlah anakku ! amin

KUALA TERENGGANU: Seorang kanak-kanak lelaki yang bakal menyambut ulang tahun kedua kelahirannya, Jumaat ini, koma selepas terjatuh di tangga bergerak sebuah pasar raya besar di bandar ini, petang kelmarin.

Muhammad Irsyad Syahmie Mohd Suhaimi dari Wakaf Dua, Bukit Payong, Marang mengalami retak di kepala dan otaknya membengkak akibat kejadian kira-kira pada jam 6.30 petang itu dan kini dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ).

Ibu mangsa, Nurul Izatee Nawi, 25, berkata dia dan suami, Mohd Suhaimi Majid, 29, membawa anak tunggal mereka itu membeli barangan keperluan dapur dan kelengkapan anaknya di pasar raya besar berkenaan sebelum Muhammad Irsyad Syahmie yang diletakkan dalam troli meronta-ronta mahu keluar dari troli.


"Selepas diturunkan, kami menaiki tangga bergerak itu untuk ke bahagian bawah pasar raya. Ketika itu, Muhammad Irsyad Syahmie cuba memaut pemegang tangga bergerak yang naik ke tingkat atas menyebabkan dia turut ditarik dan terjatuh ke tangga bergerak bersebelahan.

"Tangga itu bergerak laju menyebabkan suami saya tidak sempat menggapai anak kami lalu. Kejadian itu menyebabkan anak saya menggelupur kesakitan dan mukanya pucat. Dalam keadaan panik, kami tak ingat untuk guna kenderaan sendiri ke hospital, sebaliknya meminta bantuan orang ramai menghantar Muhammad Irsyad Syahmie ke hospital," katanya.

Nurul Izatee yang bekerja sebagai jurujual kereta di Perodua Gong Kapas, di sini, berkata doktor memaklumkan anaknya dalam keadaan stabil walaupun tidak sedarkan diri dan diberi ubat untuk merehatkan otak serta menghilangkan bengkak pada bahagian otak selain diberi minum susu melalui tiub.

Dia mengakui anaknya itu memang lasak, namun menegaskan pasar raya berkenaan perlu menitikberatkan ciri keselamatan terutama di bahagian tangga bergerak bagi mengelak kejadian sama berulang pada masa depan.

"Sepatutnya sediakan besi penghadang supaya kejadian seperti ini tidak berlaku. Saya juga kecewa kerana ketika kejadian, pengurusan pasar raya berjanji menghulur bantuan, namun selepas lebih lima kali saya menghubungi mereka, panggilan tidak berjawab dan SMS tidak dibalas," katanya.

http://mforum.cari.com.my/archiver/?tid-504300.html




6 comments:

  1. OMG ngeri, sebab tu kita lebih rela dukung cikOni tu naik eskulator. kekadang mrABi lpskn juga, itu kalu mmg nahasla suara hulk kuar tetengah pasaraya ;)

    yaAllah gift awak... kita tak sempat nak post. Hope minggu ni setella, maaf ye awak. Beraya sakan benor. malu-malu.

    ReplyDelete
  2. omg..semoga ank ini lekas sembuh..

    *risau klu anak jatuh2 ni kan..seriau dibuat nya..

    ReplyDelete
  3. ya allah...sedeynyer kak=(

    ReplyDelete
  4. ye amat kesin ...

    tapi conpius
    knp pihak pengurusan bersalah lak kan ???...

    ermm..

    ReplyDelete
  5. Sangat ngeri kann??
    huhu..me mmg sedey n tekilan gak!
    Hopefully sume akan ok!

    ReplyDelete
  6. ngerinya.. sbb aimaniman mmg leer x suka dipegang, suker naik sendiri kat xcaltor tue, dH TU ayah dia pun bnarkan jer.. walaupun anak akan branie, tp anak blom pandai berfikir sendiri ttg baik buruk sesuatu kann... kisah sdih nie smoga jd pangajaran buat ayah2 yg macam ayah aimaniman yg pk anak depa dah besar sangat utk buat segalanya sendiri....

    ReplyDelete