PART 3

Setiap hari dan mase..aku menunggu turn utk masuk labor room..tapi xjugak dipanggil.
Hati sgt la bdebar jee..taKUt ape2 happen kay bb mama.But..after check jtg bb every morning hampir2 sejam..baru la aku tenang sket.sbb bb ok.keadaan bb baik!!so..i know,that mybaby fine..sihat walafiaT..
Sepanjang berhari hari kat hosp,aku sgt2 tensen dan sedeh sgt.esp bile tgk kengkawan..sbelah2 katil..masuk labor rum..lepas sorang..sorang..tapi aku????xjugak dpanggil..mmg mencabar.
kesabaran aku dicabar.husband pon same..kdg2 rase nak marah..kdg2 sedey..tUhan je tau..

Orang lain menangis sebab sakit kat hosp..aku menangis,,sbb aku tlalu lame kat hosp..tapi xdipanggil masuk labor rum..kdg2..tdo dalam tangis je..time mandi..nanges teresak-esak..sedey..
xtahu nak xplain mcmane..sampai kdg2 kwn2 kol,msg..aku xmampu nak reply..sebak..mase tu,husband la peneman..bagi semangaT.bagi support..
Mybaby..mama mmg xsabo sGT nak lahirkan syg..xkire laa sKT mcmane pon..mama nak anak mama chat jee..xkesah la ape nak jd pada mama.komplikase pd mama.,asal bb mama selamat dilahirkan..Betapa kasihnya mama pd anak mama..

Akhirnya penantian aku beakhir..14jan..830pm..aku dibawa msk ke labor rum..aku kol husband bgth.begegas dtg..wpon ms tuh..baru ODW nak anto mak ke teluk pasu..patah balik ke hosp.

@LABOR ROOM
Mase msk labor rum..Tuhan je tau perasaan.sGT2 bedebar..dengar kat bilik2 sbelah..org tgh nak bsalin..Ya ALLAH..Syukur alhamdulillah..mase aku da tibe..after waiTing 4 6days..Huhuuu..
Menakutkan..bile DR check..n the result is...bb still kat bahagian ats lagi..dan akan menyukarkan proses nak pecahkan ketuban..mse tu aku sgt takut..

930pm..husband masuk labor room,.mase tu..aku da mule rase contraction..mase mule2 nampak husband.aku hny tersenyum.sengih..mcm org xsakIt..heheh..
sempaT lagi aku bpesan .....
"abg kne kuat.jgn nanges tgk hny sakit tau..kalau abg nanges..mmg hny pon akan nanges.."
Sepanjang kat labor rum..hny ayat2 alquran yg bmain kat bibir.husbnad pon same..sambil gosok kpale n hembus ayat2 suci alquran..moge dpermudahkan segalanya..
Aku xpayah la cter camne sakItnyaaa..can'T xplain by words..
Sesungguhnya syurga itu dbawah tapak kaki ibu..bsrnya kekuasaan ALLAH..
Yang aku still ingat,spanjang aku bsalin..yang menemani hnyalah seorang nurse yg mmg da bykj xperience + myhusband..hnY 2 org shJ.hInggakan husband aku yg jd tukang suLuh lampu..tolong nurse..aku pon xsangke myhubby leh jd sekuaT itu..
Dalam duk sakit2..sempat lagi buat lawakk..aku masih ingat lagi..

NURse : mai tgk kpale ank awk ni..da nampak daaa!!

abg : emm..napok doh la Honey (penuh xcited)
aku : (senyumm) ade rambut dopp??hahhahah
Nurse : awak niiii..buat lawak la pulok..hehehehheeheh
abg : Mesti la ade,syg..hehhehe

Akhirnya..tepat 133am..dengan selamatnya..Muhammad Irfan Rifqy..permata hati mama+baba keluar ke alam ini..Syukur..Ya ALLAH..
Semoga kehadiran putera mama..akan membawa 1000 sinar utk kami =)


PUTERA KAMI
Muhmmad Irfan Rifqy bin Shukri

No comments:

Post a Comment