Perginya ADIK anis..Semoga dikau tenang disana.AMIN

Assalamualaikum dan selamat Hari Raya semua. Semua masih dalam mood nak beraya kan? Emm..

1st entry after raya ni,me nak kongsi citer yang cukup buat me sedeh sangat. Me kuatkan hati untuk menulis entry ni.Menulis dengan penuh rasa sebak dihati.

Pada yang mengikuti blog MamaRifqy ni..rasenye dah tahu pasal adik anis.Anak opismate,NANIEdean..Yang menjalani pembedahaan kepala mase awal Ramadhan aritu..Kini, Adik anis telah pergi buat selamanya..Alfatihah

Me sempat melawat adik anis kat ICU before raya aritu.MAse g lawat adik anis, kak nani ade cerita yang adik anis mmg bergantung hayat pada mesin 100%. Cuma doktor tunggu mase untuk buat Brain Death Test..Kalau still no improvement,so mesin akan dimatikan..SubhanaALLAH..Hati ibu mana yang tidak sedeh..Rasa gelap gelita..Me yang dengar citer pon dah rase sedey,apatah lagi mama anis..Namun, kak nani Redha semua ni..Mungkin ini yang terbaik untuk adik anis..

Hari Raya ke3, me daPAT message dari kaknani..bagitahu yang adik ANis Ainina telah kembali ke Rahmatullah..Alfatihah..Dan akan dikebumikan after asar..Disaat kite sedang gembira sambut raya, ade insan yang sedang berduka..sedang sedeh sebab kehilangan insan tersayang..Me terus g melawat arwah kat umah MIL kak nani..

Sesungguhnya,kak nani memang insan yang sangat tabah..Mase me sampai umah die, die sedang mandikan arwah anis..Bile nak kafankan anis, kaknani mai jumpe kitorang kejap..Jelas..Kak Nani memang redha dengan pemergian anis.Nampak beliau sungguh tabah..Sungguh kuat..

** Luagkan mase korang-korang seminit..sedekahkan Alfatihah buat adik ANis..

5 comments:

  1. innalillah... moga rohnya dicucuri rahmat dan rakan tu memang ibu yang tabah, masa akak baca kisah ni time puasa dulu, akak nangis... memang naluri ibu kan.. anak luka sikit pun kecoh bagai nak rak, lagi la kalau anak diambang maut..

    ReplyDelete
  2. alfatihah n takziah buat keluarga kak nani

    ReplyDelete
  3. al fatihah..takziah buat keluarga semoga tabah...

    ReplyDelete