Colek BETIK !! Beshhh...Terliur sudaaaaa


 Korang suke tak makan colek ??

Aritu Kak ayu ade buat colek jambuu..

Terus me rase cam terliurrr...

Apooo lagih..kat tepi umah me nih mmg ade pokok betik.
So sambil2 tengok Iqy main pool baru nih..me duk gigih ambik buah betik.
Memang dari zaman dolu2 lagi..me mmg suke sangat makan colek betik ni.
Makan ngan cuka yang PEDAS.Letak cili api banyak! wallllaaaaaaaaaaaaa....kalau kat umah,kalau la me yang buat colek ni..orang lain memang tak leh makan sbb sgt PEDAS.
Sama gak macam sambal belacan..mmg menanges la..kalau makan sambal becalan yang me buat..


 Adussss..BESTnyeeeee..ala2..macam mengidamm..hahhahahaaaaaa..

KORANG SUKE TAKKK ??

Takkan Jeling je kot ! U click..I click..let me know!!

14 comments:

  1. wahh..bestnyer..tetiba rs nk makan gak...hihihi

    macam air asam gitu ker colek tue?

    ReplyDelete
  2. huhu
    idea baru tuk cicah
    sblm ni x penah pun wat cicah cam tu
    cuka ngan cili
    sblm ni pkai kicap ngan gula
    huhu best gak utuk di try neh

    ReplyDelete
  3. HB kat sini..wah cedap tu betik muda....

    ReplyDelete
  4. aduhh na..kecor air lior.
    kita dah lama xmakan colek mcm ni
    blk kampung ada la makcik buat
    kita bese wat ngan kicap

    ReplyDelete
  5. aduuuhhh memang terliur! kalau nenas pun sedap jugak tuh

    ReplyDelete
  6. huhu..na kita pun suka..
    tapi kat sini susah nak jumpa betik yg masak manja2 gini..yg ranum tu ada ler..arrggghh..na ni suka buat i terliur..huhu

    ReplyDelete
  7. oooo...camni rupanya coleh betik...kena amik yg betik nak hampir masaklah kan..ingatkan betik yg putih tu lagi..hehe...boleh try ni..

    ReplyDelete
  8. BETIK tu namapk sedapp tp kuah dia. haha banyaknyee cili haha :D

    ReplyDelete
  9. erm... yana tak pernah pun makan colek betik nih..? ni makanan org ganu ea... mcm sedap je tgk sambal na tuh.. erm.. pedas tak?

    ReplyDelete
  10. pergh..mmg mkn cmnie ke kak?xpenah ifa wat nie..haha

    ReplyDelete
  11. salam pemilik blog mama rifqy, boleh tak saya nak ambik gambar colek betik awak?, saya minta izin dulu...

    teliur

    ReplyDelete