suka Minyak naik !!

Me nak kongsi kisah Lucu laa..kelakar bagi me. Kesan dari Harga Minyak NAIK.

Tetibe..pagi tadi.seorang kwn.seorang adik.seorang staff.seorang lelaki yang mmg baik ngan me.si TUUuuttt..suka merokok.i mean die mmg merokok..Tapi .. sidia ini mmg tak png merokok depan me.bile die tengok me..mmg die akan cuba sembunyi.atau buang terus rokok ituu..katanya sbb die HORMAT pada me..bagus gak sidia ni.

pastu..tadi..tetiba die datang kat meja..and said..Kak,saya nak stop merokok!! SEBAB HARGA DUNHILL KEMUNGKINAN BESAR AKAN NAIK !! Now REge lebih kurang RM10..NAIK hingga ke RM14 hinggit !! amboiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..sungguh2 naik!!

Tapi kan..bab nih me suke.minyak NAIK.me suke ! why ?? me suke sbb harga ROKOK naik! mungkin ramai yang akan berPK dua tiga kali nak beli rokok,kan ? ke takk ?? ke akan ade inisiatif lain selain merokok ?? Tapi macamane ponnnnnnnnnnnnn..actually TETAP la Tak suke MINYak naik kan? mane ade org suke? gile ke hapeeeeeeeeeeee??

Wahai pengedar rokok..betul ke REge ROKOK akan naik ?
Kalau NAIK..better STOP la merokok !
SATU pembazirannnnnn !
Psssttt :: mujur la myhubby tak merokok!!

12 comments:

  1. rege rokok kalo naik pn, depa ni sanggup bli

    ReplyDelete
  2. hubby kak ayu pun tak merokok...banyak jimat tu...hehe

    ReplyDelete
  3. super pasti, lelaki ini adalah HAIQAL!!!!!! muahahahhahahahahaha~

    ReplyDelete
  4. hahahhaha.. bertuahlah lau insan MHCA tu berenti.. amin.. moga dia mendapat hidayah lebih awal utk berenti merokok.. sokong harga rokok naik, mengurangkan pencemaran udara.. sgt x sokong minyak naik.. sob3x..

    ReplyDelete
  5. isk2..ye ke..ifa rasa snggup dorg beli nie sis..huhu

    ReplyDelete
  6. apa susah... isap je eksoz moto.. hehe..

    ReplyDelete
  7. tol tu tak suak orang yang merokok tau kalo kita yang terhidu asap rokok ni lagik risiko besar kena kanser kan

    ReplyDelete
  8. oni pun pandai buat isyarat jgn merokok mcm dlm tv tu. hihiii...

    ReplyDelete
  9. hubby kita x merokok so x payah pening2 pala pikir harga rokok..
    yg pening harga pampers ngn susu semakin hari semakin mahal

    ReplyDelete